ČAS IN KRAJ IZVAJANJA: april, maj. Gimnazija Moste in čebelnjak v Slapah
CILJI DEJAVNOSTI:
* spoznajo življenje čebelje družine spomladi (prehod v rojilno razpoloženje),
* izmerijo temperaturo, koncentracijo CO2 in vode v zraku pri polnem zaleganju matice podnevi in ponoči, ter če bo mogoče v času rojilnega razpoloženja)
(primerjave z jesenskim obdobjem ne bo)
* spoznajo osnove programiranja
* izdelajo merilni instrument (termometer oz. merilnik koncentracije CO2 oz H2O):
— načrtovanje vezja in kode
— izdelava ohišja
Opomba: Funkcionalnost merilnega instrumenta
* beleženje meritev na SD kartico v obliki točk (čas, vrednost meritve) (obdelava na PC)
* v prvi fazi (letos) bo imel vsak merilni instrument le en senzor (če bodo programiranja že vešči in bi bili pripravljeni delati tudi doma lahko v dogovoru izdelajo “multimeter”)
VSEBINE in NAČIN IZVAJANJA
– predavanje teoretičnih vsebin
– programska delavnica
– izdelava instrumenta
– testiranje instrumenta in izvedba meritev
– domače delo (analiza, poročilo in načrt vezave s kodo)
IZVAJALCI IZ ZUNANJIH INŠTITUCIJ OZ.LOKALNE SKUPNOSTI: /
SEZNAM PRIPOMOČKOV POTREBNIH ZA IZVEDBO DEJAVNOSTI:
OPOMBA: navedite celoten seznam potrebnih pripomočkov, posebej označite pripomočke, ki jih imate na šoli.
Na šoli imamo:
– PC s programsko opremo arduino in programjem za analizo podatkov 6x
– prenosnik s programsko opremo arduino 1x
– mikroprocesorji arduino 6x
– testne ploščice (proto board) 6x
-ostali električni elementi (upori, žičke, stikala, diode, dsplayi, 9V baterije)
– zaščitna čebelarska obleka (klobuk, rokavice)
Približna časovnica ob 4 urah tedensko:
* 1. srečanje 1. del (predavanje): Čebelja družina in njen spomladanski razvoj (biologija čebele, bivališče čebelje družine, razvoj družine, rojilno razpoloženje, zakej je čebela ogrožena, pomen za človeka) – 2 uri
* 1. srečanje 2. del (predavanje z delavnico): Kaj je mikrokontroler (na primeru Arduina), ogrodje programa, pisanje preprostih programov z izpisom na zaslon (uporaba zank), uporabo diod (timer, stikalo – 2 uri
* 2. srečanje 1. del (predavanje z delavnico): izpis na LCD, uporaba senzorjev – 1 ura
* 2. srečanje 2. del (delavnica): programiranje arduina s senzorjem na protoboardu – 2 uri
* 3. srečanje 1. del (predavanje z delavnico): modul z SD kartico in zapis meritev na SD kartico – 1 ura
* 3. srečanje 2. del (delavnica): dokončajo izdelavo instrumenta na protoboardu) – 2 uri
* 3. srečanje 3. del (delavnica): testiranje instrumenta – 1 ura
* 4. srečanje 1. del (delavnica): izdelava ohišja (vezana plošča + forex) – 1 ura
* 4. srečanje 2. del (praktično delo z zaščitno obleko): vgradnja senzorjev v panj – 2. uri
* 5. srečanje 1. del (praktično delo z zaščitno obleko): odstranitev senzorjev iz panja – 1. ura
* 5. srečanje 2. del (delavnica): obdelava meritev in analiza rezultatov – 1. ura
* 6. srečanje: Poročanje udeležencev – 2. uri
* Delo doma: pisanje in oddaja poročila
Prvi dve srečanje se izvedeta v istem tednu (2 dneva) – 1. teden v aprilu
Tretje srečanje se izvede v tretjem tednu aprila
Četrto srečanje se izvede v četrtem tednu aprila (2 dneva).
Peto in šesto srečanje se izvedeta v drugem tednu v maju